برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش عدد۳

درک اولیه از نحوه عملکرد اعداد بسیار مهم است.برای اینکه کودکان بهتر عدد و مفهوم عدد را درک کنند باید روشهای جدید و خلاقی را بیاموزیم .در این پست ، ویدیو آموزش عدد ۳ به همراه ۴ایده برای درک بهتر مفهوم عدد و کاربرگ رنگ آمیزی عدد۳ آماده شده است.لطفا با ما ،در مام پلاس همراه شوید .

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

ایده اول آموزش شمارش

شمارش را آموزش دهید. به کودکان بیاموزید که از یک تا ده بشمارند. بیشتر کودکان می توانند ده عدد را نسبتاً راحت به خاطر بسپارند و یاد بگیرند که اعداد را مانند آهنگ یا شعر بخوانند.

🔺این مهارت اولیه را در هر فرصتی تمرین کنید

بسیاری از کودکان زمانی که از حس لامسه خود استفاده می کنند بهتر یاد می گیرند. اجازه دهید کودکان مواردی را که شمارش کرده اند لمس کنند. این به کودکان ،کمک می کند تا حس اعداد را توسعه دهند.

ایده دوم خود اعداد را معرفی کنید.

خود اعداد (مثلا۳)را معرفی کنید. برای شروع، اعداد از یک تا ده را روی تخته یا روی یک تکه کاغذ بنویسید. هر عدد را با صدای بلند بگویید و به ترتیب شمارش را نشان دهید. این تمرین مهارت شمارش را با تصویر بصری هر عدد مرتبط می کند.

شما همچنین می توانید از کارت های شماره استفاده کنید. یک عدد را بلند کنید، نام آن را با صدای بلند بگویید و سپس از هر کودک بخواهید همان عدد را در مجموعه کارت های خود پیدا کند. از هر کودک بخواهید گفتن نام خود را تمرین کند.

ایده سوم در مورد هر شماره جداگانه بحث کنید.

در مورد هر شماره جداگانه بحث کنید. از عدد 1 شروع کنید، مدتی را به آموزش هر عدد اختصاص دهید. هم عدد و هم کلمه را بنویسید. معنی آن را با نشان دادن یک مکعب، یک انگشت یا یکی از موارد دیگر نشان دهید. سپس به سراغ عدد 2 بروید.

سعی کنید تا زمانی که مطمئن نشده اید که هر یک از کودکان درک می کنند، حرکت نکنید. بهتر است این اعداد را یکی یکی مسلط کنید.

ایده چهارم ترکیب تصاویر

ادغام تصاویر بسیاری از کودکان زمانی بهتر یاد می گیرند که بتوانند یک مفهوم را تجسم کنند. برای هر عدد، خود عدد و طرحی که نشان دهنده آن است بنویسید. اگر مثلا عدد 2 را آموزش می دهید، دو چشم، دو سیب یا دو گل بکشید.

تاس، دومینو، و کارت های دارای نقطه یا امتیاز نیز ممکن است به خوبی کار کنند.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید به کودکان اجازه دهید تصاویر بصری را خودشان بکشند

 

کوچولوهای مام پلاس در خدمت شما هستیم با آموزش عدد ۳ توسط خانم رحمت .حتما ویدیو را تا انتها ببینید.

با ما همراه باشیدmamplus.com


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود